minmanblevkvinna.webblogg.se

Från att ha varit en vanlig familj men en dag bestämde sig min man att bli en kvinna här skriver ja ner de känslor ja möter på vår väg

rensa ur garderoberna

Publicerad 2015-08-06 15:44:05 i Allmänt,

Som jag nämnde tidigare inlägg garderoberna. Speciellt inredningen i garderoberna. 
Samtidigt rensade vi ut alla manliga kläder. Ja gick in i den uppgiften väldigt motiverad. Såg allt de posetiva i min fru. Hur glad och utåtriktad hon är idag. Vågar prata när vi är någonstans och inte bara beundrar sina skor. Spralligheten finns nu till allas beundran istället för små stunder i livet.
Så när jag to tag i uppgiften att rensa. Så rensade jag bort allt de negativa. Trodde jag..
 
I kläder döljer det sig en massa minnen. Som helt oönskat poppar fram när man rör i dem. Kläderna han hade på sig första gången vi träffades. De han bar på bb etc.
 
Tjejerna våra hade också en del minnen i kläderna. De hade en del kläder de ville spara " ifall vi behöver dem igen "
 
Bröllopskostymen väckte också den en del tankar å funderingar. " i nöd å lust tills döden skiljer er åt" de e ett djupt löfte man lovar. Å 5 år senare står jag å funderar var jag ska spara kostymen. Och varfö ja vill spara den.
 
Högen med slänga kläder växte snabbt. Många av de kläderna innehöll så många minnen att de inte gick att spara.
De e inte utan att man funderar hur vårt liv skulle sett ut om vi var en "normal" familj...
 
Men när jag fyller garderoberna tillbaka. Förstår ja igen hur mycket gladare min fru är idag. Och varfö vi kämpar så hårt att bli de som andra ser som onormalt. Vår gemensamma klänningsgarderob är full av klänningar som redan nu rymmer flera glada minnen än vad skjortorna i spara högen gjort:)
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-08-06 19:29:24

Voi va fint skrivet ^^

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela