minmanblevkvinna.webblogg.se

Från att ha varit en vanlig familj men en dag bestämde sig min man att bli en kvinna här skriver ja ner de känslor ja möter på vår väg

konsten att vara snäll

Publicerad 2015-07-27 20:57:41 i Allmänt,

Hur man behandlar en kvinna? Kanske något man borde veta. Att behandla med respekt. Respekt låter som ett väldigt flygande ord. Men är man gift med någon som är mitt upp i ett könsbyte, börjar man fundera vad är respekt. 
Är respekt att man står och stirrar samtidigt sim man låtsas att man aggerar helt normalt.
Att diskutera hur en kropp förändras och utvecklas. Är dethär respekt nyfikenhet eller en salig blandning.
Eller att berätta hur personer reagerar bakom ens rygg frågor de vår när man unte själv kan ge ett korrekt svar.
Personligen kan jag inte tänka mig att jag går fram till en kvinna och fråga -"hur går det med brösten" 
Jag skulle häller inte gå fram till ngn å berätta vad andra tycker och tänker om ngn. Speciellt inte om jag vet att informationen sårar mottagaren.
Så förutom en relations vanliga små bråk om diskmaskinen etc. Så blir de bättre över en liten avsaknad om konsten att vara snäll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela