minmanblevkvinna.webblogg.se

Från att ha varit en vanlig familj men en dag bestämde sig min man att bli en kvinna här skriver ja ner de känslor ja möter på vår väg

våran gemensamma tids början

Publicerad 2015-07-27 19:10:00 i Allmänt,

När vi gått från att vara goda vänner till att vara ett par. Var det en väldigt manlig man jag hade fått känslir för. Han hade typiska manliga hobbier och lite homofobiska drag. 
Någonstans såg jag något helt annat. Kärlek med många ögon. När vi flyttade ilag en tid innan vi skulle bli föräldrar dök de upp fler och fler egenskaper his honom som visade en väldigt mjuk sida. 
Imed nära vänner skämtade jag om hans kvinliga drag, hur tydlig de blivit. Något jag trodde hörde till när man nyligen blivit pappa. 
När man bor tillsammans är de svårt att dölja vem man egentligen är. Så också i vårt fall. Efter en tid vi bott tillsammans såg jag hur han döljde något för mig. Men vad.
 
Ja minns känslan och obehaget när jag bestämde mig för att fråga. Så rädd för svaret att jag gick in på wc och ropade frågan därifrån. " "älskling! vill du byt kön?"
Jag hörde ett tydligt "ja" men va ändå tvungen att fråga upp de flera gånger. När jag lämnade wc gav  honom en kram och frågade honom " hur ?"

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2015-07-29 01:19:02

wow, va intressant och fint att läsa om hur de varit å hur dehär kom fram å hur du har hantera de o.s.v. Ni har verkligen nånting unikt tillsammans som ja tror få upplever <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela