minmanblevkvinna.webblogg.se

Från att ha varit en vanlig familj men en dag bestämde sig min man att bli en kvinna här skriver ja ner de känslor ja möter på vår väg

drömmar och verklighet.

Publicerad 2015-09-21 19:59:00 i Allmänt,

Som liten hade jag ganska höga förväntningar på min framtid. Men vad är egentligen en dröm? Är en dröm en önskan eller ett mål. 
För mig bestod en familj av en man och kvinna mot oändligheten. Både disney å hollywood varit med och format dessa drömmar. Så realistisa är inte ett faktum.
 
Hur som hällst. När jag nu berättat för några att min man ska bli min fru, började så småningom kommentarerna å rykterna komma.
" du båorda nåo lämn hede..." " stackars bån" 
Specielt när kommentaren att man förstör för sina egna barn dyker upp. Blev jag rädd. Riktigt rädd. Och ordet tänk om dök upp. 
 
Där står min fru och se mig bli sårad av verkligheten. Anklagar sig självför att inte kunna vara som alla andra. 
Vi tänkte om
 
Vi har övervunnit "om". Vi har lärt oss var vi har varandra. 
Min fru var fortfarande orolig att vi tillsammans inte kan uppfylla mina drömmer.
 Hon köpte en båt.:) uppfyllde min dröm. 
 
Som liten är en dröm. En förhoppning, ett mål, kanske en önskan. 
Drömmen syns i leken för en vidare från leken till verkligheten.
 
Som vuxen kan drömmar vara ett hinder. När verkligheten ändras och man känner hur långt man svävar bort från egna drömmar. 
Upplevelse att man inte trivs.  I min dröm var jag gift med en han. När verkligheten ändrades blev egen dröm ett hinder för mig. Såg inte hur bra vi har de, såg bara de jag ville se.
 På vår gård står nu båten. En äkta Hollywood:) man gjör verkligen va` som hällst när man är kär
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-09-21 20:50:53

Normen är överskattat. Åt helvete till andra som tänker kortsynt. Den kärlek ni har för er familj finns få som ens kan uppnå. Ni är ärliga och det är en av det viktigaste som existerar. Många är deprimerade för att de inte kan vara ärliga mot sig själva och ni har styrkan på er sida som respekterar er själva och er lycka!! Era barn kommer vara lyckligt rika för de kommer att veta hur det är att kunna respektera sig själv och ha så bra föräldrar som ni :) // Jonna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela